2013. február 26., kedd

Gesztenyegolyós, meggyes sütinyalóka


  teller-cake lett a SAD 13.-dik  forduló háziasszonya, és a  sütinyalóka témakört választotta. Éppen ezért a kislányom szülinapi partijára készítettem el ezt  a gesztenyés, meggyes sütinyalókát.



  Hozzávalók:

     25 dkg gesztenyemassza, tejcsokoládé 10 dkg/ vagy 6 dkg ha kevésbé csokisan szeretnénk/ szerintem kevesebb csokoládé is elég bele, így nem nyomja el a gesztenye ízét./
kb. 5 dkg kekszmorzsa, 24 db magozott meggy, + 1 dl meggylé.

 a díszítéshez: színes tortadara, hurkapálca.


  Elkészítése:

     A csokoládét mikróban egy teáskanál olajjal felolvasztottam, a darált kekszet kimértem. Az olvasztott csokoládéhoz adtam a felengedett gesztenyemasszát, és a meggy levét, továbbá annyi kekszmorzsát, hogy könnyen tudjam  formázni. Diónyi mennyiséget tettem a masszából a tenyerembe, kissé ellapítottam , egy meggyet tettem a közepébe , majd a két tenyerem között görgetve gombócokat formáltam. Hütőbe raktam , legalább 1 órát  dermesztettem , hogy majd  a hurkapálca jobban  megtartsa. A díszítéshez tortadarába, tortagyöngybe forgattam, végül beleszúrtam  mindegyikbe egy hurkapálcát.

 Forrás: Nők lapja konyha



     

2 megjegyzés:

  1. A gesztenye-meggy igazi nyerő párosítás, és ezt még csak fokozzák a színes sütinyalókáid!
    Köszönöm, hogy velem játszol! :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg, elég gyakori párosítás!
    Szívesen!

    VálaszTörlés